U wilt een webshop laten maken
Een webshopbouwer is zo gevonden. Maar: is hij goed? En wat kost een goede webshop? Wat mag je verwachten? Wat niet?
MajorLabel bouwt professionele webshops die gekoppeld kunnen worden aan diverse ERP- of kassasystemen, pakketverzenders, social media en e-mail marketingoplossingen en via een app te bedienen zijn.
Wat zijn de voordelen van MajorLabel?
Uw webshop is uiteraard responsive, dus doet het op alle apparaten (PC, telefoon, tablet) goed.
We werken met vaste prijzen en duidelijke offertes. Afspraak is afspraak, ook als het werk tegenvalt.
We zorgen voor een webshop die vindbaar is en aansluit bij SEO-technieken.
Altijd persoonlijke ondersteuning. Dat betekent; geen losse pakketten met alleen e-mail ondersteuning in het goedkoopste pakket.
In termijnen betalen is mogelijk. Een webshop is een flinke investering, we kunnen daarin meedenken.
Hosting is maandelijks opzegbaar. Toch liever bij een ander hosten? Geen probleem!
Een professionele webshop
MajorLabel werkt alleen met geteste, wereldwijd gebruikte en uitontwikkelde software. Wij bouwen webshops op basis van WordPress en WooCommerce of een systeem als Shopware.
WordPress is in het geval van WooCommerce het basissysteem, waarbij Woocommerce het webshop-gedeelte voor zijn rekening neemt.
WordPress bedient 43% van alle websites wereldwijd en WooCommerce 29% van alle webshops. Er is geen ander webshop-platform dat een dergelijk groot marktaandeel heeft.
Tegelijkertijd is Shopware een open-source e-commerce systeem dat als aanstormend talent op de markt wordt gezien.
Lees meer over de verschillende platforms in ons blog “hoe begin je een webshop“.
Waarom kiest majorlabel voor deze platformen?
Er zijn veel uitbreidingen beschikbaar, het wiel hoeft niet iedere keer opnieuw te worden uitgevonden.
Er is veel documentatie beschikbaar voor ontwikkelaars als MajorLabel.
Er zijn veel ontwikkelaars. U kunt altijd met uw webshop naar een andere ontwikkelaar gaan.
Er komen regelmatig updates uit die WordPress en Woocommerce bij de tijd houden.
Boekhoudsoftware en betalingsproviders
Uw webshop, of we die nu bouwen in Woocommerce of Shopware, kan gekoppeld worden aan de meest populaire boekhoudprogramma’s als E-boekhouden, Exact, Visma en dergelijke. Ook integratie met de meeste betalingsproviders zijn mogelijk, zoals Pay.nl of Mollie. Op deze manier heeft u uw administratie direct goed op orde, en kunt u klanten aanbieden te betalen met bijvoorbeeld iDeal, PayPal, Afterpay of Klarna, en nog veel meer.
Woocommerce app
WooCommerce heeft ook een app voor iOS en Android telefoons. Hiermee kunt u nieuwe bestellingen zien en verwerken.
Beheer ook uw producten of maak nieuwe aan, vanaf uw telefoon.
Bekijk uw omzet van deze dag, week, maand of jaar en ontvang betalingen met contactloos betalen op iPhone of via een losse kaartlezer.
Hoe zorgt majorlabel voor kwaliteit?
De mogelijke ROI (Return On Investment) van uw investering in een webshop hangt sterk af van de kwaliteit van de webshop. Is de shop makkelijk te gebruiken? Is hij lekker vlot? Wijst het bestelproces zichzelf?
Om ervoor te zorgen dat dat soort zaken allemaal goed geregeld zijn, hanteert MajorLabel een aantal principes. Zo kiezen wij ervoor om zoveel mogelijk een eigen thema te schrijven. Op deze manier blijven we de onderliggende techniek (WordPress en WooCommerce) zoveel mogelijk volgen en kunnen we gebruik blijven maken van de ontwikkelingen daarin. Het stelt ons ook in staat het thema zo licht mogelijk te houden: wat u niet nodig heeft, komt er niet in. Dit houdt de webshop snel, wat voor Google steeds zwaarder weegt in de beoordeling van uw site.
Daarnaast proberen we zo min mogelijk plugins te gebruiken, en zijn we kritisch op welke plugins we wel gebruiken. Een plugin is zeker niet per definitie een minpunt. Plugins zijn essentieel voor de veelzijdigheid en flexibiliteit van WordPress. Maar, niet iedere plugin is even goed geschreven. Een slecht geschreven plugin kan de snelheid van de webshop verslechteren en kan voor fouten zorgen in de werking van de webshop. Vaak worden plugins geïnstalleerd door bouwers die niet technisch zijn, omdat er een klein stukje van de functionaliteit nodig is. Meestal is het beter om die functionaliteit zelf in het thema of een eigen plugin te verwerken.
Wat kost het maken van een webshop?
Het maken van een webshop is een gecompliceerde klus en de kosten hangen sterk af van wat je als klant wilt. Een goede webshop waarbij aan alle details gedacht is, kost ergens tussen de € 3.000,- en € 15.000,-. Met een beginnende webshophouder kunnen we altijd meedenken. Welke dingen kun je zelf doen om geld te besparen? We snappen dat er een hoop investeringen op je af komen!
Betaling in termijnen is dan ook mogelijk bij MajorLabel. U doet een flinke investering en wij willen graag lange termijn relaties opbouwen, het is dus ook belangrijk om in elkaar te investeren.
Wat kost het hosten van een webshop?
Als de webshop klaar is, moet hij ook goed ‘gehost’ kunnen worden. Hiermee wordt bedoeld dat hij op een goede server gezet wordt. Om dit op de juiste manier te doen, moet hiervoor een privéserver ingericht worden. Zo zorg je ervoor dat de servercapaciteiten zoals rekenkracht en geheugen optimaal benut worden en kun je zaken als beveiliging van klantgegevens optimaal inrichten.
Hieronder vindt u een aantal pakketten voor het hosten van een webshop. Welke u nodig heeft, hangt af van hoeveel producten u heeft, hoeveel bezoeken u verwacht en hoeveel achtergrondprocessen er lopen. Dit verschilt per webshop. Uiteraard adviseren wij hierin en kunt u schakelen tussen pakketten.
MEDIUM
Voor webshops met wat meer producten en verkeer.
€ 96,-*
* excl. BTW, per maand
BASIC
De instapversie. Voor de meeste beginnende webshops voldoende.
€ 48,-*
* excl. BTW, per maand
LARGE
Voor webshops met veel producten en veel verkeer.
€ 192,-*
* excl. BTW, per maand
Kan de webshop gekoppeld worden?
Het simpele antwoord is ja. MajorLabel heeft ervaring met het opzetten van diverse koppelingen tussen webshops en andere systemen.
Neem bijvoorbeeld een koppeling met Bol.com, of het kassasysteem EasyPos. Maar ook integratie met platforms als Mailchimp (zoals we voor Stuntpakker deden) en Sendcloud zijn mogelijk. Waar geen koppelingen ‘van de plank’ te gebruiken zijn, schrijft MajorLabel deze zelf.
Majorlabel heeft ook ervaring met tussenpartijen als EffectConnect, die zaken als repricing tot in de puntjes hebben uitgewerkt.
hoe gaat majorlabel te werk?
Wanneer wij voor u een webshop maken, volgen we een bewezen proces. Om te beginnen brengen we in kaart wat uw wensen zijn. Om dat vast te stellen, kijken we naar wat u verkoopt, naar welke markt u bedient, en bespreken we wie uw klanten zijn. We kijken naar webshops van collega’s en halen daar samen de punten uit die u bevallen.
We kijken naar de aard van uw producten. Verkoopt u bijvoorbeeld drogisterij-artikelen? Dan bestaan er weinig variaties binnen de artikelen zelf. Maar, verkoopt u bijvoorbeeld schoenen, dan is ieder model verkrijgbaar in een aantal verschillende maten en wellicht ook in een aantal verschillende kleuren. Dit soort informatie is belangrijk voor de structuur van de webshop, het is belangrijk dat we samen goed vaststellen wat de beste manier is om uw producten te plaatsen.
Integraties
Vervolgens kijken we naar de verschillende integraties. Koppelt u uw webshop aan een betalingsprovider als Mollie of Adyen? Of kiest u voor de eigen WooCommerce payments-module? Gebruikt u een verzender als PostNL of DHL? Of werkt u met Sendcloud?
Wanneer u hierin nog geen keuze gemaakt heeft, kan MajorLabel hierin ook adviseren. We hebben inmiddels met de meeste derde partijen ervaring opgebouwd en kunnen ook kijken welke hiervan het beste aansluit op uw wensen en manier van werken.
Ontwerp en Realisatie
Hierna gaan we verder met het maken van een ontwerp. Dit wordt op een interactieve manier gemaakt, wat betekent dat u vanuit huis of kantoor, via een link, live de vorderingen kunt volgen en opmerkingen kunt maken. Pas wanneer het ontwerp naar uw smaak af is, gaan we door naar de technische realisatie.
Ook tijdens de technische realisatie kunt u de vinger aan de pols houden. Nadat een eerste versie van de webshop lokaal ontwikkeld is, zetten wij een testomgeving op waar u de concept-shop kunt bekijken en zaken kunt uitproberen. Zo kunt u ook hier bijsturen wanneer u wilt.
Lancering en monitoring
Nadat u tevreden bent met de webshop, lanceren we deze op zijn uiteindelijke adres. Hierna houdt het uiteraard niet op. Er komen na lancering altijd kleine verbeterpunten aan het licht. Wellicht zijn er toch functies waar in een eerder stadium niet aan gedacht is, die nu ineens actueel worden.
Het eerste halfjaar na lancering gebruiken we dan ook vaak om dit soort kleine verfijningen te doen, waarna de lancering compleet is.
Genoeg gepraat, geef eens voorbeelden!
Benieuwd geworden naar wat MajorLabel kan maken? Bekijk hieronder wat voorbeelden.
Met deze webshop is het mogelijk een dagaanbieding (of meerdere) als opening op de homepagina te plaatsen. Hieronder worden de verschillende categorieën getoond inclusief foto, voor een intuïtieve navigatie.
Als een categorie op zijn beurt weer andere categorieën bevat, ziet de gebruiker weer een keuze tussen die categorieën, inclusief foto.
Dit gaat door totdat we producten tegenkomen in de categorie. Vanaf dat moment kan via de linker zijbalk gefilterd worden op merken en prijsbereik.
Er wordt gewerkt met felle kleuren en korte (of afwezige) productomschrijvingen.
In het ontwerp hier rechts zijn losse producten juist weer heel belangrijk, dit ontwerp is toegespitst op mode en bijvoorbeeld schoenen.
Er is een uitgebreide filtermogelijkheid zodat een gebruiker kan filteren op maat, kleur, prijs en indien gewenst nog allerlei andere productkenmerken.
Het is daarnaast mogelijk om producten weer te geven in één, twee of drie kolommen naast elkaar, afhankelijk van wat een gebruiker fijn vindt.
Het kleurgebruik is relatief ingetogen.
De etalage
De startpagina van een webshop is de etalage.
Hier is ervoor gekozen om individuele producten in de etalage te zetten.
Een gebruiker kan heel eenvoudig zelf kiezen welke producten in de etalage staan.
configurator nodig? majorlabel maakt hem!
Echt klantvriendelijk zijn de zogenaamde configurators. Een klant beantwoordt een paar vragen en de webshop berekent wat nodig is, in welke hoeveelheden en er rolt gelijk een prijs en een advies uit. Uiteraard kan MajorLabel deze ook maken.
Facturen en pakbonnen
Een webshop hoort ook een factuur aan de klant te kunnen overhandigen, en voor het interne orderpick proces is een pakbon nog altijd een veelgebruikt middel. Ook dit wordt door MajorLabel geregeld. De facturen en pakbonnen kunnen naar wens volgens uw opmaak en met de door u gewenste gegevens gemaakt worden.
Beveiliging
Als laatste, maar zeker niet minste punt willen we de beveiliging van uw webshop noemen. Vanaf het moment dat deze live gaat zullen de pogingen om in te loggen op WordPress beginnen.
MajorLabel zorgt voor sterke wachtwoorden en blokkeert daarbovenop iedereen die binnen korte tijd meerdere malen een verkeerd wachtwoord probeert.
Spam
Een veelvoorkomend probleem op iedere website is spam via contactformulieren. MajorLabel installeert altijd Google Captcha op uw website.
Hiermee wordt 99% van alle spam-inzendingen geblokkeerd. Ook als u verder wilt gaan dan dat, bieden wij in overleg mogelijkheden.